D’acord amb la setmana d’activitats complementàries,
em realitzat diverses activitats en les diferents assignatures. En la de
Formació Literària ens van plantejar de dur a terme una gimcana. Però no una
gimcana com la que estem acostumats amb proves físiques. No, sinó una gimcana poètica!
Per a realitzar aquesta gimcana, em
fet ús de l’espai de fora de la facultat. Consistia en una espècie de rastreig
dirigit del tipus estan central en el
qual hi havia cinc proves a realitzar. Una per cada grup i anàvem rotant a les
altres proves conforme les acabàvem, una darrere l’altra. A cada equip se’ns
assignava un color i se’ns facilitava una bossa petita amb materials que ens
serien de gran utilitat per fer les proves. La primera prova consistia en crear
un poema objecte, és a dir, trobar un element d’ús quotidià que es converteix
en un objecte poètic quan suggereix una doble interpretació. La segona, fou
crear un cal·ligrama que transmitira, amb el seu missatge, felicitat, bones
vibracions als demés al llegir-lo. La tercera, crear un vídeo en el qual havíem
de recitar un poema entre totes les components del grup expressat per mitjà
d’un sentiment d’enuig. El quart era pensar un nombre X de paraules que
tingueren rima consonant o assonant. A partir d’aquestes, teniem de crear un
poema. La nostra creació està adjunta a la banda de baix d’aquest text.
Finalment, com a quinta prova vam haver d’escriure en un cartell una frase que
rimara relacionada amb l’educació.
L’educació literària busca fer que
els alumnes i les alumnes adquirixquen habilitats específiques que requereix la
comprensió dels textos literaris. Per mitjà d’aquesta gimcana poètica, podem
fer que els xiquets desenvolupen un interès major per la literatura. Poden
veure per mitjà de les activitats realitzades que les paraules, els
mots...poden expressar molt sentiments, fer que ens divertim, crear textos
bonics per llegir a algun ésser estimat...i milers d’utilitats més. En aquest
cas, tractarem i treballarem la poesia però també podriem aplicar-ho al teatre
o la narrativa. L’important, és fer veure als xiquets que per mitjà de les
paraules es pot crear art, diversió i cultura.
En general, les proves que vam dur a
termes i les respectives activitats (excepte la del cartell amb una frase
relacionada amb l’educació ja que és un tema que els xiquets quasi no coneixen)
es podrien adaptar per a quasi totes les edats però fent alguns canvis. Per
exemple, nosaltres teniem de fer totalment les proves sols. En els menuts,
podria haver un mestre per cada grup que els guie alhora de fer les activitats.
Per concloure, fer referència a que la gimcana poètica
m’ha semblat una activitat molt enriquidora, interessant per a tractar amb els
més menuts per tal de fer que aquests assolisquen un cert gust per la
literatura i motivació per aprendre d’aquesta.
Poema creat per les components del grup
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada