En el moment en el algú produeix algun tipus
de text, el que ha llegit prèviament formarà part del que escriurà. És a dir,
rep una influència que, de manera conscient o inconscient, deixarà petjada en
la seua producció. Aquesta influència és la intertextualitat: la relació que s’estableix
entre els textos.
dir que vivim envoltats d’un gran
teixit literari on es dona a entendre que la idea principal és que cap text és
autònom, sinó que, qualsevol d’aquest es relaciona, es vincula i pren sentit a
partir de tots els altres que l’envolten. Una de les maneres més comunes de trobar-nos
davant un exemple d’intertextualitat és a través d’un dels següent elements:
jocs que es poden establir amb els personatges (reutilitzant-los, transformant-los,
parodiant-los...), agafar històries existents i modificar-les i
transformar-les...
L'intertextualitat es pot treballar a l’escola.
De quina manera? Totalment pràctica ja que es tracta d’una ferramenta per
treballar la literatura a l’escola. Un exemple de com treballar-la podria ser
la comparació entre dos contes (exemple: Les tres bessones i Els tres
porquets). També podria ser la comparació de dos personatges o escenes.
Balada, M (2013). L'intertextualitat en l'univers literaris dels infants. Treball de fi de Grau. Facultat de ciències de l'educació. Recuperat de: https://ddd.uab.cat/pub/tfg/2013/112258/Marta_Balada.pdf
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada