Es podria dir, que la narrativa és el gènere de la
història, be escrita en vers be en prosa, amb un narrador en un context. És
prou global perquè avarca gran quantitat de continguts, i hem de decidir quina
es la millor manera de treballar açò.
à1er CICLE: el
millor es aquesta etapa seria practicar
de manera simple les lletres, i fer
forta la base en la qual es van a assentar els conceptes aniran assolint. Una
possible activitat podria ser jugar amb el recurs de “Binomi Fantàstic” amb la
fi de anar construint capítols una sèrie de capítols setmanals, del que
acabaria sent un llibre diari de cada trimestre. Es fa seure als xiquets en
rogle, i se’ls fa iniciar una història. Cada capítol haurà de ser breu, així el
mestre pren nota del fil de la història, i al finalitzar la setmana, la mestra fa un repàs de la història i ho fica
per escrit a la pissarra o en unes fotocòpies, i fa que cada xiquet porte el
seu propi llibre en el que haurà d’anotar la història setmanal. Al·ludim així
al seu interès ja que construeixen ells tot el compte, i propiciem l’escriptura
i la interrelació de conceptes ja que els xiquets els associaren al escriure el
que recorden del que van dir, i ho comparen amb la fitxa final setmanal. El
mestre te marge per introduir transversalment perquè pot ser ell qui done una
part del binomi.
à2on CICLE: és
bon moment per a passar a redaccions una mica més elaborades. Començarem demanant
que redacten redaccions en les que critiquen, setmana sí setmana no, els que
ells vuiguen, i el que el mestre mane. Es farà especial èmfasi en la ironia, i
es pot fer un concurs molt controlat de
vore qui fa la crítica més subtil, o vore qui es pot clavar més amb
alguna cosa sent “políticament correctes”, aprofitant l’especial interès dels
xiquets per aprendre a insultar a eixes edats, i donant-li una alternativa més
educada. Setmanalment podran fer-se debats amb els quals es treballaria l’argumentació.
à3er CICLE: en
aquesta etapa i donades les TIC, podem crear un blog de classe, el qual podem
dividir en diferents seccions, una de històries, altra de novetats de classe,
de noticies globals, i articles d’opinió de llibres que ja s’hagen llegit, com
a recomanació per a la resta de companys i cursos. Les seccions anirien rotant
de manera quinzenal, i també hi hauria una versió no digital per a que coneguen
les diferències entre la web i el paper.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada