diumenge, 5 de juny del 2016

PRÀCTICA 2: COM TREBALLAR LA NARRATIVA EN L'EDUCACIÓ PRIMARIA

Es podria dir, que la narrativa és el gènere de la història, be escrita en vers be en prosa, amb un narrador en un context. És prou global perquè avarca gran quantitat de continguts, i hem de decidir quina es la millor manera de treballar açò.

à1er CICLE: el millor es aquesta etapa  seria practicar de manera simple les lletres, i  fer forta la base en la qual es van a assentar els conceptes aniran assolint. Una possible activitat podria ser jugar amb el recurs de “Binomi Fantàstic” amb la fi de anar construint capítols una sèrie de capítols setmanals, del que acabaria sent un llibre diari de cada trimestre. Es fa seure als xiquets en rogle, i se’ls fa iniciar una història. Cada capítol haurà de ser breu, així el mestre pren nota del fil de la història, i al finalitzar la setmana,  la mestra fa un repàs de la història i ho fica per escrit a la pissarra o en unes fotocòpies, i fa que cada xiquet porte el seu propi llibre en el que haurà d’anotar la història setmanal. Al·ludim així al seu interès ja que construeixen ells tot el compte, i propiciem l’escriptura i la interrelació de conceptes ja que els xiquets els associaren al escriure el que recorden del que van dir, i ho comparen amb la fitxa final setmanal. El mestre te marge per introduir transversalment perquè pot ser ell qui done una part del binomi.

à2on CICLE: és bon moment per a passar a redaccions una mica més elaborades. Començarem demanant que redacten redaccions en les que critiquen, setmana sí setmana no, els que ells vuiguen, i el que el mestre mane. Es farà especial èmfasi en la ironia, i es pot fer un concurs molt controlat de  vore qui fa la crítica més subtil, o vore qui es pot clavar més amb alguna cosa sent “políticament correctes”, aprofitant l’especial interès dels xiquets per aprendre a insultar a eixes edats, i donant-li una alternativa més educada. Setmanalment podran fer-se debats amb els quals es treballaria l’argumentació.


à3er CICLE: en aquesta etapa i donades les TIC, podem crear un blog de classe, el qual podem dividir en diferents seccions, una de històries, altra de novetats de classe, de noticies globals, i articles d’opinió de llibres que ja s’hagen llegit, com a recomanació per a la resta de companys i cursos. Les seccions anirien rotant de manera quinzenal, i també hi hauria una versió no digital per a que coneguen les diferències entre la web i el paper.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada