dimarts, 29 de març del 2016

Intertextualitat

En el moment en el algú produeix algun tipus de text, el que ha llegit prèviament formarà part del que escriurà. És a dir, rep una influència que, de manera conscient o inconscient, deixarà petjada en la seua producció. Aquesta influència és la intertextualitat: la relació que s’estableix entre els textos.

dir que vivim envoltats d’un gran teixit literari on es dona a entendre que la idea principal és que cap text és autònom, sinó que, qualsevol d’aquest es relaciona, es vincula i pren sentit a partir de tots els altres que l’envolten. Una de les maneres més comunes de trobar-nos davant un exemple d’intertextualitat és a través d’un dels següent elements: jocs que es poden establir amb els personatges (reutilitzant-los, transformant-los, parodiant-los...), agafar històries existents i modificar-les i transformar-les...


L'intertextualitat es pot treballar a l’escola. De quina manera? Totalment pràctica ja que es tracta d’una ferramenta per treballar la literatura a l’escola. Un exemple de com treballar-la podria ser la comparació entre dos contes (exemple: Les tres bessones i Els tres porquets). També podria ser la comparació de dos personatges o escenes. 

Balada, M (2013). L'intertextualitat en l'univers literaris dels infants. Treball de fi de Grau. Facultat de ciències de l'educació. Recuperat de:  https://ddd.uab.cat/pub/tfg/2013/112258/Marta_Balada.pdf



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada